The Resistance – Muse se intorc cu albumul no.5

7776356

In momentul in care scriu aceste randuri sunt la prima auditie a noului album al iubitilor mei Muse…The Resistance, cel de-al 5-lea album de studio. Ca un fan adevarat imi voi cumpara si albumul original (thank you Aditzuuuuuuuuu! you are the best! ) dar normal ca nu am rezistat tentatiei de a auzi noile melodii…

Desi deja auzisem primul single, “Uprising” si “experimentul” numit “United States of Eurasia” si imi facusem o oarecare idee despre cum va fi acest album inca sunt uimita. Pe masura ce trec melodiile una dupa alta imi dau seama cat de nebun si in acelasi timp genial este Matthew Bellamy. Ce idei poate avea…ce inseamna sa fi artist (omul canta la pian absolut divin, a fost numit unul dintre cei mai mari chitaristi al acestor timpuri si vocea sa atinge note absolut neasteptate)…adica un fel de “Bohemian Rhapsody”, mult pian, niste Chopin, putere, delicatete si extraterestrii. All in one!

7776362

Muse au fost mereu un pic…diferiti de celelalte trupe de rock. Bine, poate mai mult diferiti :)) Obsesia lui Bellamy pentru conspiratii, spatiu si extraterestrii si-a facut simtita prezenta inca de la primul album al trupei, in 1999, “Showbiz”…multi au considerat ca apogeul acestor teme mai neobisnuite pentru o trupa care totusi se bucura de atata succes, l-a reprezentat “Black Holes and Revelations” dar nu, in nici un caz. “The Resistance” este mult mai bizar. Dar cum sa nu iti placa? Cand Muse vor grandoare stiu cum sa o atinga…si pe acest nou album ating noi culmi. Deja mi-au atras atentia 3 melodii: “Unnatural Selection” care are o chitara dementiala, “Undisclosed Desires” care imi aduce aminte de Depeche Mode cumva si melodia care da si numele albumului, “The Resistance”. Este foarte diferit de tot ce au scos pana acum. Dar e good different…Muse deja au ajuns la un nivel la care isi permit sa experimenteze, sa faca tot ce le trece prin cap. Unora le iese, altora nu. Parerea mea de fan devotat este ca Muse se afla in cea de-a doua categorie…imi este totusi imposibil sa fiu obiectiva.😛

Urmeaza si un turneu european (nu pe la noi, normal :))), turneu pe care baietii l-au inceput cu 2 concerte in micul orasel de la malul marii din care provin, Teignmouth. Un gest foarte frumos…whoaaaa mai vreau si eu un concert Muse. Ah si ce aproape era cel din Londra. Aproape am avut biletele in maini! Dar sa asteptam anul 2010, sigur vor anunta mai multe date. Este clar ce fel de turist voi deveni eu in curand…turistul de concert😀

Finalul unei recenzii a unuia dintre concertele din Teignmouth care mi-a placut foarte mult zicea asa:

“There is no other band existant doing anything like Muse, which makes them all the more laudable. As they encored with Knights of Cydonia, possibly the only song ever to sound simultaneously like both King Crimson and Metallica, the grateful residents of Teignmouth hailed an intoxicating truth: the local-boys-done-good are now so ridiculous that they have become sublime.”

Pozele le-am luat de pe http://www.nme.com

Leave a Reply

