Advertising glamour & glitz de la Super Bowl #46

De-a lungul timpului Super Bowl-ul a devenit un eveniment mai mult despre publicitate si mai putin despre sport. De bine, de rau, azi noapte a avut loc editia nr.46 si toata suflarea publicitara s-a adunat in fata televizoarelor sa vada ce au mai scos baietii cu bugete mari din AdLand-ul american.

In ciuda luptei de a nu adormi in fata laptopului, multele cani de vin fiert si efortul depus la deszapezirea curtii si a masinii si-au spus cuvantul si am avut parte de una dintre cele mai bune partide de…somn :)) din ultima saptamana. Asa ca bineinteles, in dimineata asta am facut un mic maraton pe Youtube. Am vazut o gramada de aberatii (of doamne, Doritos cu bebe-ul ala, pe bune?, Audi cu vampirii😐 , GoDaddy going all sexist again si Pepsi Max check out, o mare penibilitate), niste meh (cutul overweight de la Volkswagen – mult mai misto mi s-a parut teaserul, fundul lui Beckham din reclama H&M – he’s old and overused, hai sa gasim totusi un nou sex-simbol masculin!, ursii polari scosi iar la inaintare de Coca-Cola, Acura cu Seinfeld – prea lung si par sa se fi straduit prea mult, Kia care a mizat pe cliseele “famous hot woman in bikini + rock stars” si Samsung Tab pt care s-a produs o reclama sub nivelul celor anterioare in care faceau misto de fanboyii Apple).

Personal, mie mi-au placut foarte mult:

1. Chrysler – Halftime in America cu Clint Eastwood – foarte misto realizat, gandit si adaptat realitatii economice a momentului din America si nu numai, cei de la Wieden + Kennedy Portland au ajutat Chrysler sa “fure show-ul” din nou, dupa super lovitura de anul trecut cu Eminem. Ce mult conteaza sa stii pe ce butoane sa apesi.🙂 Ah si nici nu au dat ad-ul in pre-release. Smooth move!

Mai jos un interviu foarte interesant despre spotul de anul trecut cu Joe Stapels, Creative Director-ul care se ocupa la W+K de contul Chrysler si in care povesteste de ce uneori in publicitate iti atingi scopul mult mai eficient alegand sa spui adevarul despre produsul tau si consumatorii lui decat orice spot funny.

2. Toyota Reinvented – funny and quirky, cei de la Saatchi & Saatchi Los Angeles au mizat pe “Everything old is new”

3. Pepsi King’s Court – un ad un pic cam old school pentru Pepsi, dar il are pe Elton John pe tocuri. Atat am avut de zis. Agentie: TBWA/Chiat/Day Los Angeles

4. Best Buy – Innovators – un fel de “nu am fi nimic fara ei”.🙂  Agentie: Crispin Porter + Bogusky

De referinta ar fi si numarul Madonnei din pauza de la jumatatea jocului. Nu stiu ce ia femeia asta sau ce o motiveaza sa continue in industrie dar tot respectul, inca poate sa faca show si sa concureze cu tinerelele. Si totusi, cati bani o fi luat de la Vogue? :))

Puteti vedea o mare parte din reclamele de la Super Bowl #46 aici sau aici.

P.S: New York Giants i-au batut cu 21-17 pe cei de la England Patriots…poate intereseaza pe cineva cine a jucat si cu ce scor s-a terminat😛

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s